top of page

אספנו עבורכם תשובות לשאלות העולות בפנינו לעיתים קרובות

מהו מלהק ?

שירותי מלהק נשכרים על ידי חברות הפקה לשם איתור השחקנים לגילום דמויות שונות בפרויקט בהתאם לחזון היוצרים, המפיקים ומזמין הפרויקט (לקוח של חברת פרסום, גוף שידור וכדומה). למלהק כמה כלים להציג את חזונו לליהוק הפרויקט בפני כל אותם גורמים, כשהכלי המרכזי הינו האודישן.

מה הוא האודישן?

אודישן הינו סשן עבודה מצולם קצר מאוד בו נבדקת התאמת השחקן לדמות עליה הוזמן, מקצועיות השחקן ולעיתים הכימיה בין כמה שחקנים ואף בין השחקן לבמאי הפרויקט. האודישן נערך על ידי המלהק או מי מטעמו. כמות הגורמים הצופים באודישן ולוקחי ההחלטות משתנה מפרויקט לפרויקט ובהתאם גם הדרישות והציפיות מהשחקן באודישן. האודישן מספק הזדמנות נוספת לשחקן לחשוף את היכולות שלו, אינטרפרטציה נוספת לדמות ולאפשר ליוצרים להכיר אותו מעבר להכרות מפרויקטים קודמים של אותו שחקן.

?מהי קריאה קרה

קריאה קרה הינה כשמה , כאשר ניתן לשחקן טקסט דקות ספורות לפני האודישן כדי לבדוק איתו עוד דמות או צבע נוסף של הדמות עליה הוזמן. אחרת, אלא אם צוין אחרת, השחקן נדרש ללמוד את הטקסט בעל פה לאודישן כפי שנהוג בעולם הרחב. החזקת דף מתאפשרת לשם היזכרות במשפט שניים בלבד.

איך אפשר להצליח באודישן?

בואו לסשן עבודה, לא להבחן. אל תתעסקו בעניינים שלא קשורים לרגע בו עובדים על הסצנה, אל תנסו להיות הדמות, אל תנסו ליישם את כל מה שאתם יודעים על הדמות על הסצנה. ספרו את הסיפור שבסצנה עצמה טוב ככל האפשר. מומלץ לבקש מהסוכנות שיבררו עבורכם הגדרות ראשוניות לגבי הז'אנר, היוצרים וכל מידע שיכול להיות רלוונטי להבנת העולם אליו משויכת הסצנה. בואו מוכנים עם מגוון אפשרויות בהן ניתן לנתח את המהלך של הדמות בסצנה וכך תוכלו להגיב מהר ככל האפשר להנחיות הניתנות לכם על ידי המלהק ו/או הבמאי. ואחרי האודישן - שחררו.

למה אודישנים לפרסומות נעשים בכזה לחץ זמן?

פרסומות משרתות את המגזר העסקי שהפעילות שלו נעשית בקצב גבוה. מלהק יכול לקבל את העבודה ואת הבריף ביום ראשון, לזמן אודישנים ביום שני לקיים אודישנים ביום שלישי ולהציג את האפשרויות לליהוק בפני הלקוחות ביום רביעי כדי שהמפיקים יסגרו את השחקנים ביום חמישי. בלחץ זמן כזה, עם מקבלי החלטות רבים וסיכונים מסחריים עבור הלקוח על השולחן, נדרש המלהק להציג אפשרויות רבות באותה ישיבת ליהוק. ולכן הזימונים ההמוניים והתורים הארוכים. בחו"ל זה הינו קצב הליהוק של תפקידים לדרמות ולכן ניתן לראות תורי ליהוק כאלו במרכזי ליהוק ברחבי העולם.

איך כדאי לחשוף את היכולות שלכם בפני מלהקים?

הזמנות להצגות דרך הסוכנויות המייצגות אתכם יתקבלו בברכה. שיקלו האם התפקידים וההצגות עצמן משרתים אתכם ומציגים אתכם במיטבכם ו/או בצבעים שהמלהקים עדיין לא מכירים. קחו בחשבון שאם ראינו אתכם בהצגה בשנתיים שלוש האחרונות לא נגיע להצגה נוספת ונקדיש את הזמן המצומצם שיש לנו להצגות לשחקנים אחרים שאנחנו פחות מכירים.

בדיקת התמונות שלכם המופיעות באתר הסוכנות. האם כך אתם נראים כיום? האם פניכם חשופות לחלוטין או שזו תמונה אומנותית מסתורית?

והכי חשוב העלאת שואוריל מעודכן לאתר הסוכנות. זה יכול להיות גם צרוף פשוט של כמה סצנות שמייצגות אתכם היטב מפרויקט מצולם. לא להעלות חומרים מהצגות או שיעורי משחק.

זומנתם לאודישן שלא מתאים לכם, האם ללכת?

תנו למלהק להחליט. זה המקצוע שלו. תמיד כדאי להגיע לאודישן. אם המלהק ביקש לראות אתכם, זה אומר שהוא רואה בכם אפשרות לליהוק וייתכן ומעוניין לבחון אופציות נוספות וקצת שונות מתיאור הליהוק הראשוני.  תמיד יש את הסיכוי שתביאו משהו אחר וחדש ממה שהיוצרים והמלהק תכננו. אם הכיוון של האודישן הלך למקום שפחות קשור לתפקיד, זה לא אומר שום דבר מלבד שאתם נמצאים בתוך תהליך ליהוק בריא ותקין.

במידה ונתונים פיזיים משמעותיים לגביכם אינם ידועים למלהק כגון - הריון, הרזיה משמעותית, מחוייבות לזקן לצורך הפקה אחרת לתקופה החופפת את תאריכי צילום של ההפקה אליה הינכם מוזמנים לאודישן , או שהוזמנתם לתפקיד שבטווח גילאים רחוק משמעותית מגילכם הביולוגי - אנא ידעו את סוכנותכם במיידי כדי שהעניין יובא לתשומת לב המלהק בהקדם והוא יוכל לשקול מחדש את הבאתכם לאודישן

נדמה לכם שעשיתם אודישן לא טוב ואתם חוששים מהשלכות עתידיות

מלהקים לא פוסלים שחקן על פי אודישן אחד. לכל אדם יש ימים טובים יותר ופחות. אל תנסו לפענח תגובות של מלהקים בזמן האודישן.  העדר פידבק חיובי מיידי אינו מעיד על איכות האודישן שלכם ו/או הרלוונטיות שלכם להפקה. כמות טייקים לא מעידה על הטייה לטובתכם או נגדכם. חשוב לא להכנע לתסכולים ולבקורת עצמית נוקשה מדי שישתקו אתכם באודישן הבא. רוב הסיכויים שהאודישן היה טוב בהרבה מהתמונה שנוצרה אצלכם בראש. האמונה ש'בבית עשיתם את זה טוב יותר' נובעת מכך שבבית לא התרגשתם כפי שקרה באודישן. צריך לזכור שאין שום דבר רע בהתרגשות. עדיין משוכנעים ש'סומנתם' בעקבות אודישן לא טוב? וודאו שהמלהק נחשף לחומרים המאירים אתכם באור נכון.

שמעתם על אודישן שנראה לכם שמתאים לכם אבל לא זומנתם אליו

מכיוון שאינכם יודעים איך היוצרים רואים את הדמויות ואת מרקם הקאסט אתם לא יכולים לדעת בוודאות שהאודישן אכן מתאים לכם. צרו קשר עם הסוכנות ובררו איתם אם יש מקום להציע אתכם לאודישן. מלהקים תמיד רוצים לגלות פנים חדשות, לרענן את המסך ומעוניינים שכל מי שיגיע לאודישן יהיה אופציה ראלית לליהוק. ועדיין, היו ישרים עם עצמכם, לא כל שחקן מוכשר יכול לגלם כל דמות. המצלמה אוהבת אמת. אם אינכם בטווח הגיל של הדמות, לא תוכלו לגלם אותה על המסך באמינות. אם אינכם דוברים שפה ששליטה מלאה בה דרושה להפקה, חסכו לעצמכם את המבוכה כאשר העניין יבדק לאשורו בחדר האודישן. 

בהצלחה 

bottom of page